Szanowni studenci,
udostępniamy informację od Biura Współpracy z Zagranicą o konkursie na częściowe studia w krajach niestowarzyszonych z programem Erasmus
W celu szczegółowej analizy zasad rekrutacyjnych zachęcamy do wejścia w poniższy link:
1. Konkurs dotyczy wyjazdu na semestralne studia ze stypendium Erasmus + w semestrze letnim 2024/2025 dla studentów i/lub doktorantów UW do:
✓ Universiteti Europian – Tirana, Albania – 3 stypendia (KA171)
✓ Univerzitet u Sarajevu – Sarajewo, Bośnia i Hercegowina – 2 stypendia (KA171)
✓ University of Montenegro – Podgorica, Czarnogóra – 2 stypendia (KA171)
✓ University Of British Columbia- Kanada – 2 stypendia (KA171)
✓ Universidad Nacional Autonoma, Meksyk – 1 stypendium (KA171) wyłącznie dla doktorantów, studiowanie w języku hiszpańskim
✓ Ivane Javakhishvili Tbilisi State University- Tibilisi, Gruzja – 3 stypendia (KA131) wyłącznie dla studentów drugiego stopnia lub jednolitych magisterskich
✓ Universitas Airlingga – Surabaya, Indonezja – 4 stypendia (KA131)
✓ Korea University – Seul, Korea Płd. – 3 stypendia (KA131)
✓ National Taiwan University – Taipei, Tajwan – 4 stypendia (KA131)
3. Miesięczna wysokość stypendium Erasmus + KA131/2023 lub KA171/2022 lub KA171/2023 (studia) wynosi 700 euro. Studentowi pobierającemu w momencie kwalifikacji stypendium socjalne na UW oraz studentom z niepełnosprawnościami należy się dodatkowo wsparcie uzupełniające w wysokości 250 euro/miesięcznie.
4. Studentom przysługuje również ryczałt na pokrycie kosztów podróży. Kwota ryczałtu jest uzależniona od odległości między Warszawą (miejscem rozpoczęcia podróży) a miejscem docelowym oraz wyboru środka transportu. Pod uwagę należy wziąć odległość podróży w jedną stronę, aby obliczyć kwotę ryczałtu należną za podróż w obie strony. Do obliczenia odległości BWZ będzie stosować kalkulator odległości opracowany przez Komisję Europejską i udostępniony na stronie programu Erasmus+:
5. Termin przekazania kompletnych dokumentów o przyznanie stypendium – 2 sierpnia 2024, godzina 16:00. Dokumenty przesłane po terminie nie będą rozpatrywane.
6. Sposób przekazania dokumentów: elektronicznie, na adres e-mail Biura Współpracy z Zagranicą UW: erasmusbwz@uw.edu.pl, przestrzegając Zarządzenie Rektora nr 279 Rektora UW z dnia 10.12.2020, o przesyłanie maili z elektronicznej poczty uniwersyteckiej. Korespondencja studenta lub doktoranta Uniwersytetu wysłana z innego adresu elektronicznego niż elektroniczna poczta uniwersytecka może pozostać bez rozpatrzenia.
7. Wymagane dokumenty:
list motywacyjny w języku angielskim; w przypadku stypendium do Meksyku list motywacyjny po hiszpańsku;
zaświadczenie o średniej ocen za rok akademicki 2023/24 wystawione przez sekretariat/dziekanat;
dokument poświadczający znajomość języka angielskiego na poziomie co najmniej B2;
w przypadku stypendium do Meksyku dokument poświadczający znajomość języka hiszpańskiego na poziomie co najmniej B2;
w przypadku stypendium do Kanady wyłącznie certyfikaty językowe zgodne z wymaganiami uczelni partnerskiej
oświadczenie dotyczące dotychczasowego udziału w programach wymiany (załącznik 2)
wniosek o wyrażenie zgody na wyjazd na studia (załącznik 1);
oświadczenie dot. poprzednich mobilności
plan badawczy w języku angielskim (tylko dla doktorantów); w przypadku stypendium do Meksyku plan badawczy po hiszpańsku;
orzeczenie o niepełnosprawności i/lub decyzję dot. przyznania stypendium socjalnego na UW (dot. studentów z mniejszymi szansami).
Pytania lub wątpliwości dot. tego konkursu prosimy kierować do p. Joanny Wiszniewskiej – Owerko (joanna.wiszniewska@adm.uw.edu.pl; tel. 22 55 24 078) lub do p. Sybilli Marinković (sybilla.marinkovic@adm.uw.edu.pl; tel. 22 55 24 079).